بهترین مکمل افزایش حجم و وزن | فواید پروتئین وی +نحوه مصرف + تشخیص مکمل فیک از اورجینال

اگر به باشگاه بدنسازی میروید و بر روی تناسب اندام و زیبایی عضلات خود تمرکز دارید حتما فکر مصرف مکمل ها ذهنتان را مشغول کرده و مدام از دوستانتان در باشگاه پیشنهادهای مختلف دریافت میکنید که فلان مکمل بهترین است و هرکدام استدلال خودشان را دارند. اما به راستی بهترین مکمل افزایش حجم و وزن برای بدنسازان کدام است؟

ما در این مقاله قصد داریم با یک دید علمی و تجربی بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم عضلات را به شما معرفی کنیم تا در عین موثر بودن و عضله سازی برای شما کمترین ضرر را برای بدن داشته باشد و شما با خیال راحت بهترین مکمل افزایش حجم و وزن را برای خود خریداری کنید…

 

بهترین مکمل افزایش حجم و وزن پروتئین وی

 

پروتئین وی بهترین مکمل افزایش حجم و وزن

همه ورزشکاران مخصوصاً بدنسازان، علاقه مند عضلاتی بدون چربی هستند و ساختن این عضلات بدون آمینو اسید هایی که پروتئین به بدن می دهد، غیرممکن است.

خبر خوب برای شما بدنسازان عزیز این است که پروتئین وی یکی از مکمل هایی است که هر روز مطالعات جدیدی روی آن در یکی از دانشگاه های معتبر دنیا صورت می گیرد و همه مطالعات در مورد اثرات مثبت این مکمل ارزشمند صحبت می کنند، و شما می توانید با خیال راحت به مصرف آن بپردازید.

 

چرا پروتئین وی بهترین مکمل افزایش حجم و وزن است؟

وی محصول جانبی تولیدات پنیر است. وی در واقع مایعی است که پس از دلمه بستن شیر باقی می‌ماند. جالب است بدانید این مایع را قبلاً دور می‌ریختند. بعدها مشخص شد که وی حاوی پروتئین‌هایی کاملی است که به سنتز پروتئین و عضله سازی کمک می‌کند و اینطوری بود که مکمل وی خلق شد.
دلایلی دیگری نیز در این میان وجود دارند: وی دارای آمینو اسیدهای مهمی از جمله لوسین است. لوسین آمینو اسید مهمی است که نقش اساسی در سنتز پروتئین را بازی می‌کند.
مکمل وی بعد از تمرین به سرعت هضم می‌شود و لوسین زیادی را در خون آزاد می‌کند که همین موضوع سبب موثر بودن آن می‌شود. محققان ثابت کرده‌اند که هر چقدر پروتئین زودتر جذب شود و لوسین بالاتری هم داشته باشد رشد عضلانی بیشتری هم خواهید داشت. به همین دلیل مکمل وی بهترین مکمل افزایش حجم و وزن بدن است.

بهترین مکمل افزایش حجم و وزن پروتئین وی

ویژگی های پروتئین وی

 

منبع کامل پروتئینی

وی، منبع کاملی از پروتئین است. یعنی شامل تمام آمینو اسیدهای ضروری است که بدنتان برای ساخت ترکیبات پروتئینی مانند بافت عضلانی، پوست، ناخنها، مو و انواع آنزیمها، به آنها نیاز دارد. میزان پروتئین روزانه‌ی مورد نیاز شما، به اندازه‌ی بدنتان، جنسیت و سطح فعالیتتان بستگی دارد. هرچند که آن نیاز احتمالا چیزی بین ۴۶ تا ۵۶ گرم است. اما نیاز ورزشکاران حرفه‌ای به پروتئین، روزانه بالای ۱۰۰ گرم است، که تامین این مقدار فقط با غذا خوردن مشکل خواهد بود.

مصرف مکمل وی، روشی راحت و مقرون به صرفه در تامین نیازهای پروتئینی است، مخصوصا اگر بخواهید عضله سازی کنید. پودر وی، سرشار از آمینو اسیدهایی مانند لوسین، ایزولوسین و والین است که بجای اینکه نخست در کبد تجزیه گردند، مستقیما در عضلاتتان سوخت و ساز می‌شوند!

 

جذب آسان

بهترین مکمل افزایش حجم و وزن ، وی ، به آسانی به آمینو اسیدها تجزیه شده و در روده‌ی کوچک راحت‌تر از منابع غنی پروتئینی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی یا سویا جذب می‌شود. جذب این پودر آنقدر خوب و راحت صورت می‌گیرد که با میزان جذب ۹۵٪ در جایگاه دوم پس از تخم مرغ با مقدارجذب ۱۰۰٪ قرار دارد.

 

بدون چربی و با کلسترول پایین

پودر وی، با تجه به مارکش، بدون چربی یا با حداقل چربی است، و کلسترول کمی دارد. اگر شما مراقب وزنتان هستید، این پودر برایتان مفید است چرا که در سایر منابع پروتئین حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ یا تخم مرغ، میزان چربی اشباع و کلسترول، بالاست. رژیمهای غذایی پر چرب و کلسترول، با خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی مانند تصلب شرائین و نارسایی‌های قلب، ارتباط مستقیم دارند.

 

کلسیم بالا، لاکتوز پایین

پروتئین وی مانند دیگر محصولات گرفته شده از شیر، منبع بسیار خوبی از کلسیم، ماده‌ی معدنی مورد نیاز برای داشتن استخوان بندی محکم و انقباض عضلانی است. هرچند برخلاف اکثر محصولات لبنی، پودر وی حاوی قند لاکتوز بسیار ناچیزی است. این مسئله، برای افرادی سودمند است که بدلیل نداشتن مقدار کافی آنزیم لاکتاز، قادر به تحمل لاکتوز نیستند. نبود لاکتوز، علت کم بودن طعم شیرینی پودر وی و کالری نسبتا پایین آن را هم توضیح می‌دهد.

 

نکته بسیار مهم :

پروتئین وی بیشتر برای افزایش عضله سازی مورد استفاده قرار میگیرد و به مقدار کمی هم افزایش وزن را شامل میشود . اما اگر شما یک افزایش وزن بسیار زیاد مانند افزایش وزن از ۶۰ به ۸۰ کیلوگرم را در برنامه خود دارید پیشنهاد ما این است که در کنار پروتئین وی از مکمل های کربوهیدرات هم استفاده کنید و یا مستقیما از کربوپروتئین ها استفاده نمایید.

 

بهترین مکمل افزایش حجم و وزن پروتئین وی

 

 

یک مطالعه علمی خیلی مهم وجود دارد که می‌گوید شما باید بعد از تمرین ۲۰ گرم پروتئین بیشتر مصرف نکنید چرا که بیشتر از آن تاثیری روی رشد عضلانی ندارد!
بله این ادعا خیلی سرراست می‌گوید ۲۰ گرم و نه بیشتر! اما همان طور که حدس می‌زنید همه چیز به این سادگی نیست. سوخت و ساز پروتئین و نیاز شما تحت تاثیر عوامل زیادی است:

 

میزان عضلات شما

هر چقدر بیشتر عضله داشته باشید بدن شما برای اینکه همچنان عضلانی باقی بماند نیازمند پروتئین بیشتری است.

میزان فعالیت فیزیکی شما

هر چقدر بیشتر ورزش بکنید پروتئین بیشتری هم نیاز دارید.

سن شما

بدن که پیرتر می‌شود نیاز ما به پروتئین برای حفظ عضلات کنونی بیشتر هم می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند که یک بدنساز میانسال که ۳۵-۴۰ گرم پروتئین بعد از جلسه تمرینی مصرف می‌کند سنتز پروتئینی بیشتری نسبت به فردی دارد که فقط ۲۰ گرم پروتئین مصرف کرده است.

سابقه هورمونی شما

هورمون‌های عضله سازی مثل: تستوسترون و هورمون رشد می‌توانند سنتز پروتئین را تقویت کنند. اگر بدن شما سطح بالایی از این هورمون‌ها را دارد قادر خواهید بود تا از مقادیر بالای پروتئین در بدن بیشتر استفاده کنید.

بهترین مکمل افزایش حجم و وزن پروتئین وی

 

نحوه مصرف پروتئین وی بهترین مکمل افزایش حجم و وزن بدن

 

۱-از بلافاصله تا ۴۵ دقیقه بعد از تمرین

اولین اولویت زمان مصرف وی بلافاصله تا ۴۵ دقیقه بعد از تمرین است. البته این بازه زمانی، زمان طلائی مصرف این پروتئین و هرچه به اتمام تمرین نزدیک تر باشد بهتر است. وقتی تمرینات قدرتی انجام می شود، در عضلات پارگی های میکروسکوپی ایجاد می گردد. بافت عضلانی با ترمیم این پارگی های میکروسکوپی حجیم تر و قوی تر شده و خود را جهت جلسه بعدی تمرین و غلبه بر وزنه های سنگین تر آماده می کند. بهترین مکمل افزایش حجم و وزن یعنی وی با دارا بودن طیف وسیع و کامل اسیدهای آمینه، ترمیم بافت های عضلانی آسیب دیده را بر عهده دارد. بهترین زمان مصرف وی پروتئین در وحله نخست، بلافاصله بعد از تمرین است. گرچه این زمان تا ۴۵ دقیقه بعد از تمرین فرصتی طلائی به شمار می آید اما هرچه فاصله زمانی مصرف وی پروتئین با لحظه اتمام تمرین کمتر باشد، بهره بیشتری از مصرف آن عاید عضلات می شود.

 

۲-قبل از تمرین

دومین اولویت در زمان مصرف وی پروتئین قبل از تمرین است. در صورتی که در فاصله زمانی ۶۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از تمرین ۲۰ الی ۳۰ گرم وی پروتئین مصرف شود، میزان اسیدهای آمینه در خون افزایش یافته و در حین تمرین محتوای پروتئینی عضلات که مرتب در حال شکسته شدن هستند، به سرعت جایگزین می شوند. جبران سریع پروتئین های در حال تجزیه در عضلات، باعث رشد حداکثری بافت ماهیچه ای می گردد.

 

۳-صبح بلافاصله پس از بیدار شدن

صبح بلافاصله پس از بیداری نیز دیگر زمان ایده آل جهت مصرف وی پروتئین می باشد. پس از خواب طولانی شبانه که به طور متوسط ۸ ساعت به درازا می کشد، تقریبا همه ذخائر پروتئین موجود در عضلات اسکلتی تهی شده و به اصطلاح بافت عضلانی بدن تشنه شده است. در نتیجه میزان جذب وی پروتئین بسیار بالاست و تمامی وی پروتئین مصرفی به سرعت به درون ماهیچه ها نفوذ می کند.

 

۴-قبل از خواب شبانه

دقیقا به همان دلیل که در بالا گفته شد، یعنی محرومیت عضلات بدن از پروتئین به علت فرو رفتن در خواب شبانه و عدم مصرف مواد غذائی در این مدت، بهتر است در این زمان از مکمل پروتئین استفاده شود. البته در این مرحله یک تفاوت کوچک وجود دارد و آن اینکه پروتئین مصرفی قبل از خواب شبانه بهتر است پروتئین کازئین و یا مخلوط وی پروتئین با کازئین باشد. کازئین نیز نوعی پروتئین با منشأ شیر است که نسبت به وی پروتئین دیر جذب تر است و مصرف آن باعث می شود تا پروتئین مورد نیاز عضلات در طول خواب شبانه تأمین گردد. مصرف پروتئین مخلوط، یعنی ترکیبی از وی پروتئین و کازئین نیز به دلیل جذب در زمان های متوالی بسیار کارآمد است. هم اکنون در بازار، پروتئین های ترکیبی با درجات جذب مختلف جهت مصرف ورزشکاران موجود است.

 

بهترین مکمل افزایش حجم و وزن پروتئین وی

 

آیا پروتئین وی عوارض دارد؟

در بین تمام پروتئین ها و مکمل های موجود وی بی عارضه ترین مکمل است. با اینکه مصرف زیاد دیگر مکمل ها باعث ناراحتی های کلیوی و پوکی استخوان میگردد ،  مکمل وی شما را دچار بیماری‌های کلیوی و پوکی استخوان نمی‌کند، حتی تحقیقات نشان می‌دهند که در برابر بیماری پوکی استخوان شما را محافظت هم می‌کند!! و روی کلیه اثر منفی نمی‌گذارد.

با این حال از مصرف بیش از حد پروتئین وی نیز خودداری کنید و اگر دچار بیماری های کلیوی و پوکی استخوان هستید قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

در ویدیوی زیر نیز میتوانید راه های تشخیص پروتئین وی اورجینال را از فیک آن مشاهده کنید. اگر تصمیم به استفاده از پروتئین وی گرفته اید حتما آنرا از داروخانه های معتبر تهیه کنید و به اصالت آن اطمینان داشته باشید.

 

 

 

این مطلب برایتان مفید بود؟ به آن امتیاز بدهید
  • امتیاز این مطلب
۴.۷
درحال ارسال
امتیاز کاربر ۳.۲۵ (۴ رای)
ممکن است شما دوست داشته باشید