راه اندازی فروشگاه اینترنتی | قدم اول (تصمیم) – چه محصولاتی را اینترنتی بفروشیم؟

 

 

پک چاقی سوپر پلنت نام محصولی است کاملا گیاهی و بدون عوارض که با داشتن مواد مغذی مورد نیاز بدن و همچنین افزایش جذب مواد غذایی باعث افزایش وزن شما میشود. سوپر پلنت ، اشتهای شما را افزایش داده و با داشتن ویتامین های B1 ، B2 ، B6 ، B12 ، A ، K ، E به تقویت عمومی بدن میپردازد.

افزایش وزن حاصل از سوپر پلنت پف و ورم ناشی از جمع شدن آب زیر پوست نبوده و یک روند افزایش وزن کاملا طبیعی و بدون بازگشت را برای شما ایجاد میکند…

 

«برای توضیحات بیشتر اینجا کلیک کنید»

 

فروشگاه اینترنتی

 

امروزه راه اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین دغدغه خاطر خیلی از صاحبان کسب وکار و همچنین مشغله ی فکری افراد کم سن و سال و جوانی ست که میخواهند از فکر، ایده و خلاقیت خود در جهت رسیدن به موفقیت استفاده کنند . تصمیم گرفتیم دانسته ها و تجربیات خودمان را با شما درمیان بگذاریم و شما را در راه ایجاد یک کسب و کار اینترنتی موفق یاری کنیم.

قبل از اینکه به بررسی قدم اول راه اندازی یک کسب و کار با شما سخن بگویم یعنی تصمیم و هدف ، نگاه مختصر و کوتاهی از آنچه که در این مقالات سریالی خواهیم گفت خواهیم انداخت.

خب هدف ما این است که به زبانی کاملا ساده و قابل فهم شمایی را که به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید راهنمایی کنیم . به دلیل اینکه مقالات طولانی هستند قدم به قدم پیش خواهیم رفت. به طور خلاصه و مفید مباحث زیر را با شما در میان خواهیم گذاشت :

  • چه نوع محصولاتی را باید اینترنتی فروخت؟
  • در رابطه با طراحی سایت و مباحث مرتبط با آن سخن خواهیم گفت
  • استارت کار چگونه باشد؟ تجهیزات مورد نیاز شما و نکات لازم برای شروع کسب و کار
  • محصولات و خدمات مان را چگونه در سایت معرفی کنیم؟
  • از استراتژی های فروش و تبلیغات صحبت خواهیم کرد .
  • چگونه باید تبلیغات کنید؟ تمام نکات مربوط به تبلیغات و بازاریابی آنلاین از طراحی بنر گرفته تا ایجاد یک کمپین تبلیغاتی و تجزیه و تحلیل آن
  • دلایل شکست تبلیغات و ارائه ی راه حل برای آن
  • نکاتی در رابطه با سئو و افزایش بازدید سایت شما بدون تبلیغات
  • عرضه محصولات و خدمات در شبکه های اجتماعی و نکات مربوط به آن
  • راه کارهایی برای افزایش فروش و حفظ مشتری ها
  • و تمامی مباحث و نکاتی که لازم است برای موفق شدن در کسب و کارهای اینترنتی بدانید .

 

بار دیگر تاکید میکنیم که این مقالات بدون انگیزه ی تبلیغاتی ست و صرفا با دیدی منطقی و واقع گرایانه با نگاه به هردو نیمه ی پر و خالی لیوان سعی در راهنمایی شما در مسیر موفقیت را دارد. امیدواریم بتوانیم نقش کوچکی در موفقیت شما داشته باشیم…

 

 

درآمد فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

سوالی که شاید من هم اوایل در گوگل جست و جو میکردم و به دنبال یک عدد و رقم بودم . مثلا ماهی ۳ میلیون تومان. اما باید بدانید که دنیای اینترنت هم مانند دنیای واقعی ست . ممکن است شما با دست خالی وارد این بازار بزرگ اینترنتی شوید و بعد از مدتی میلیاردر با آن خداحافظی کنید و ممکن است یک سرمایه ی عظیمی را در آن سرمایه گذاری کنید و بعد از یک سال به دلیل ضرر و عدم سود دهی مجبور باشید فروشگاه تان را تعطیل کنید.

میخواهم بگویم اینجا همه چیز ممکن است . به دنبال یک عدد و رقم ثابت نباشید . درآمد شما به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. برای اینکه جوابی به سوال تیتر مان داده باشیم برخی از این عوامل را بازگو میکنم .

 

  • استراتژی شما برای انتخاب محصولات و راه ندازی اولیه فروشگاه تان
  • قدرتمند بودن و حرفه ای بودن سایت شما
  • مزیت شما نسبت به رقیبانی که از مدت ها قبل نسبت به شما در حال کار هستند
  • نحوه تبلیغات
  • کیفیت محصول یا خدمات و پشتیبانی شما
  • وقت و هزینه ای که صرف کسب و کارتان میکنید
  • مدت زمانی که فروشگاه خود را راه اندازی کرده اید
  • یادگیری و مطالعه ی پی در پی شما برای فراگیری نکات و فنون جدید در این عرصه

و خیلی از عوامل دیگر که باعث میشوند درآمد یک فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه دیگر از زمین تا آسمان فرق کند. یک فروشگاه شاید ماهی ۱۰ هزار تومان و یک فروشگاه مانند دیجی کالا روزی ۱ میلیارد تومان!

 

اما نمیخواهم دلسردتان کنم . اینترنت مزیت های بسیاری نسبت به یک کسب و کار یا به قول خودمان مغازه در دنیای واقعی دارد .مزیت هایی که اگر باهوش باشید و از آن بهره ببرید مسیر موفقیت را با سرعتی چند برابر طی میکنید.

مزیت های فروشگاه اینترنتی چیست؟

شمایی که این مقاله را میخوانید به احتمال زیاد همین الان فکرتان مشغول است که آیا واقعا راه اندازی فروشگاه اینترنتی خوب است یا نه؟ میتوان گفت مزیت های فروشگاه اینترنتی و به طور کلی تر کسب وکارهای آنلاین نسبت به بدی هایش بیشتر است .

مثلا یک فروشگاه اینترنتی مزیت های زیر را دارد.

 

۱- فروشگاه شما ۲۴ ساعته به روی مشتریان باز است:

اگر میخواهید پولدار شوید باید راهی را پیدا کنید که حتی وقتی خواب هستید هم کسب درآمد کنید. کمتر مغازه ای پیدا میشود که تمام ساعات شبانه روز باز باشد. اگر هم چنین باشد با صرف هزینه ی زیاد مثل چند شیفت فروشنده ، هزینه ی برق و … همراه است. ولی فروشگاه اینترنتی با هزینه ای نزدیک به صفر در تمام ساعات شبانه روز باز است.

 

۲- فروشگاه شما در هر استان ، شهر و روستا شعبه دارد :

یک فروشگاه در حالت معمولی فقط میتواند از شهر خود و یا از شهرهای اطراف مشتری داشته باشد. شاید شما تهران باشید و بگویید خب جمعیت تهران که خوب است ، خدا برکت . اما نه . این طرز فکر غلط است. شما باید بتوانید به تمام مردم ایران بفروشید نه فقط مردم تهران.برای ذهن خود سقفی قائل نشوید و همیشه به دنبال فروش بیشتر و بیشتر باشید.

خب همه که در تهران نیستند . برای کسی که در شهر کم جمعیت تری زندگی میکند پس چه؟ همیشه باید مشتری های خود را از بین یک جمعیت ۲۰ هزار نفری پیدا کند؟

فروشگاه اینترنتی این امکان را به شما میدهد که به تمام مردم ایران محصولتان را معرفی کنید . خوبی راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که فردی که در تهران ساکن است با فردی که مثلا در سنندج ساکن است شانس برابری برای موفقیت دارند.

نکته ی دیگری که گفتن آن خالی از لطف نیست این است که ممکن است شما محصولی داشته باشید که در یک موقعیت جغرافیایی و فرهنگی خاص مشتری بیشتری داشته باشد. اما به آن منطقه دسترسی ندارید یا رفتن به آنجا برایتان سخت است . با اینترنت به راحتی میتوانید محصولتان را به همه و حتی فقط آن منطقه جغرافیایی معرفی کنید .

مثالی میزنم . فرض کنید فردی در اصفهان مغازه ی فروش اجناس مسی دارد . او دریافته است که مثلا مردم استان سمنان میل زیادی به خرید ظروف مسی دارند ولی امکان حمل و نقل به سمنان را ندارد. میتواند به راحتی و از طریق اینترنت محصولات خودش را به سمنانی ها بفروشد با ایجاد مزیت ها و شرایط بهتری نسبت به مغازه های مس فروشی که در سمنان وجود دارد.به این ترتیب او در اصفهان است و مشتری های بازار سنتی خود را دارد و از طرفی با قدرت اینترنت یک شعبه کامل از مغازه خود را به سمنان نیز برده است.

در یک جمله ، فروشگاه اینترنتی محدود به مکان نیست و پتانسیل بالایی برای جذب مشتری دارد.

 

۳- راه اندازی با سرمایه کم

برای ایجاد یک فروشگاه در بازار سنتی نیاز به سرمایه اولیه بالایی دارید. مخصوصا اگر جوان هم باشید. جدای از هزینه اجاره مغازه،جواز و مسائلی از این دست ، مغازه ی شما باید پر از محصول باشد تا خریدار به شما اعتماد کند . خرید این اجناس هم همه هزینه است. مطمئنا خود شما وقتی در یک بازار قدم میزنید ترجیح میدهید از فروشگاهی خرید کنید که بزرگتر است . در دنیای اینترنت هم چنین چیزی صدق میکند.

اینکه خریدار وقتی وارد سایت شما میشود در ذهن خود فروشگاه بزرگی را تصور کند . با این تفاوت که فروشگاه اینترنتی را میتوان با هزینه ی بسیار کمی پر کرد! شما فقط کافی ست از یک محصول یک عدد در انبار داشته باشید. و یا اصلا نداشته باشید و  با واسطه گری فروشگاه آنلاین خود را پر نشان دهید!

در این باره بعدها کامل تر صحبت میکنیم.

 

۴- تغییر سبک زندگی مردم

سبک زندگی ها دیگر مثل گذشته نیست. افراد زیادی به دلیل مشغله ی کاری ترجیح میدهند از اینترنت خرید کنند و محصول خود را درب منزل تحویل بگیرند. همچنین راحت طلبی در زندگی مدرن امروز که در ایران به شدت در حال افزایش است باعث میشود خیلی ها در خانه بنشینند و فیلم مورد علاقه شان را ببینند و کالای مورد نیازشان را از طریق لپ تاپ و جدیدا تلفن همراه شان تهیه کنند . چیزهایی که حتی در نگاه اول عجیب غریب به نظر میرسند ولی دیجی کالا آنها را میفروشد!

 

۵- امکانات گسترده و زیادی که سایت فروشگاهی شما در اختیارتان میگذارد

در یک سایت فروشگاهی خوب و حرفه ای همه چیز از شروع کار مشخص است ، اینکه بازدید از فروشگاهتان نسبت به ماه قبل چه تغییری کرده ، میزان فروش و درآمدتان ، بازدید کنندگان بیشتر تمایل به چه محصولی دارند و …

همچنین به راحتی با سیاست های تبلیغ گذاری مانند کوپن تخفیف ، فروش ویژه ، ارسال رایگان و … یک آمپول نیروبخش! به کسب و کار خود میزنید .

در یک فروشگاه واقعی درب مغازه ی شما رو به همه باز است و هرکسی دلش خواست میتواند وارد مغازه شما شود ولی در فروشگاه مجازی با ایجاد کمپین های تبلیغاتی به راحتی خود شما تعیین خواهید کرد که چه افرادی با چه گرایشی وارد فروشگاه شما شوند که احتمال خرید آنها بالا برود. برای مثال اگر شما یک فروشگاه لوازم آرایش دارید طبیعتا ترجیح میدهید خانم ها وارد سایت شما شوند و این به راحتی امکان پذیر است. به این موضوع هدف گذاری میگوییم که در قسمت های بعدی این مقاله به طور مفصل راجع به آن صحبت خواهیم کرد…

در فروشگاه واقعی ممکن است ایجاد یک تغییر ظاهری کوچک بسیار هزینه بردار و زمان بر باشد مثلا جا به جایی یک قفسه یا تغییر ارتفاع قفسه ها اما در سایت فروشگاهی دست شما کاملا باز است و هر تغییری در زیرساخت و قالب سایت شما به راحتی امکان پذیر است.

در فروشگاه واقعی اگر در ساعات مشخصی از روز مشتری ها زیاد شوند و مغازه ی شما ”  قلقله ” شود باید جلوگیری از نارضایتی مشتریان و پاسخگویی سریع به نیاز انها باید چندنفر را به عنوان فروشنده استخدام کنید اما در کسب و کار انلاین هرکس بدون معطلی خرید خود را انجام میدهد و شما نیاز به افرادی برای پاسخ به نیاز مشتری ها در ساعات شلوغ نخواهید داشت

 

 

و خیلی از فاکتورهای دیگر که شاید شما بهتر بدانید اما چیزی که مسلم است این است که مزیت های فروشگاه اینترنتی بیشتر از معایبش است

فروشگاه اینترنتی

معایب فروشگاه اینترنتی چیست؟

 

تکنولوژی هنوز آنقدر پیشرفت نکرده که بتوان محصولی را به طور اینترنتی با دست لمس کرد ، شاید همین موضوع بزرگترین ضعف فروشگاه اینترنتی باشد ، وقتی مشتری یک محصول را با دست خود لمس میکند و حسابی آن را برانداز میکند احتمال خرید او بسیار بیشتر از وقتی است که مجبور باشد با تصاویر و فیلم ها تصمیم به خرید بگیرد.

نمیخواهم نا امیدتان کنم ، بهتر است با دانستن برخی نکات این نقطه ضعف را پوشش دهید که در قسمت چهارم یا پنجم مفصل تر صحبت خواهیم کرد ولی به طور خیلی خلاصه مثلا میشود با مشاوره رایگان تلفنی این ضعف را تا حدودی پوشش داد و راه های دیگر که به شما خواهیم گفت…

موارد دیگری هم هستند که نمیخواهم از آن به عنوان عیب و ایراد فروشگاه اینترنتی یاد کنم بلکه بیشتر نشات گرفته از استراتژی غلط ما میتواند باشد ، مثلا فردی که میخواهد میوه را اینترنتی بفروشد! خب میوه و تره بار هر روز یک قیمت دارند و از طرفی محصول ایجاب میکند که مشتری آنرا دست چین کند پس نباید توقع داشت چنین استراتژی ای را عیب فروشگاه اینترنتی دانست.

چه محصولاتی را اینترنتی بفروشیم؟

 

بعد از اینکه شما تصمیم به راه اندازی فروشگاه اینترنتی گرفتید اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که قرار است چه چیزی بفروشم؟ چه محصولاتی برای فروش اینترنتی مناسب هستند و اصلا چه چیزهایی روی اینترنت خوب فروش میروند!

حتما قبل از اینکه این مقاله رو بخوانید فروشگاه های اینترنتی زیادی را دیده اید ، تقریبا هرچیزی را میتوان اینترنتی فروخت از موبایل و لپ تاپ گرفته تا تشک و بالش! لباس مجلسی و  راحتی تا لوازم آرایشی! ولی آیا همه کار درستی میکنند؟ خواهش میکنم به دیجی کالا نگاه نکنید ، شما که سرمایه دیجی کالا را ندارید که بخواهید هرچیزی را اینترنتی بفروشید پس باید محصولی را انتخاب کنید که با کمترین سرمایه بهترین جواب را بدهد.

از حاشیه دوری میکنم و یک جواب صادقانه به شما میدهیم ، اگر سرمایه زیادی ندارید و اگر هم داشته باشید دلتان نمی خواهد در بازار کنونی ایران ریسک کنید و از طرفی هم میخواهید استارت آپ خود را زودتر شروع کنید و قدمی در راه موفقیت بردارید بهترین راه این است که محصولی را بفروشید که افراد به داشتن آن احساس نیاز میکنند…

احساس نیاز؟ بله احساس نیاز

منظورم چیست؟ الان توضیح میدهم ، صبر داشته باشید

صراحتا میگویم برای موفقیت با کمترین سرمایه باید محصولاتی را بفروشید که اکثر مردم احساس نیاز پیدا میکنند که آن را بخرند…

خب سیب زمینی و پیاز هم هر روز نیاز میشود!!! نه ، به جمله ام دقت کنید ، گفتم احساس نیاز پیدا میکنند، یعنی با دیدن تبلیغ محصول شما یک درگیری شدید ذهنی برای آنها ایجاد خواهد شد که من به این محصول نیاز دارم و باید آنرا تهیه کنم…

چند مثال برای اینکه خوب منظور خودم را منتقل کرده باشم

  • تقریبا میتوانم بگویم ۸۰ درصد ایرانی ها از وزن خود راضی نیستند ، یکی میخواهد لاغر کند و دیگری چاق! محصولات چاقی و لاغری فروش بسیار بالایی در اینترنت خواهد داشت به شرطی که محصولی ارائه دهید که واقعا موثر باشد و مجوزهای لازم را هم داشته باشد تا خیال مصرف کننده راحت باشد ، منظورم از احساس نیاز این بود که تا فرد چاق یا لاغری آگهی شما را ببیند کنجکاو خواهد شد که از طریق راحت ترین راه خود را لاغر یا چاق کند ، فقط کافی ست توضیحات محصول شما این فرد را به مشتری تبدیل کند ، منظورم این نیست که دروغ بگویید ، واقعا محصولی در این زمینه ارائه کنید که موثر است…
  • محصولات مربوط به پوست و مو مثلا ریزش مو ، فروشگاه ۵۰۴۰ با همین سیاست روز به روز بزرگتر میشود و اگر نگاهی به آن انداخته باشید میبینید که محصولات تاپ این فروشگاه در حوزه پوست و مو میباشد ، این مورد هم درست مثل محصولات چاقی و لاغری احساس نیاز در فرد ایجاد میکند
  • محصولات خاصی که تازه به بازار آمده است ، یادم است چند وقت پیش خمیردندان زغالی! به تازگی وارد بازار شده بود ، رنگ سیاه داشت و به دلیل فرمولاسیون خاص خود بیشتر از بقیه خمیردندان ها سفید میکرد و هیچ ضرری به مینای دندان وارد نمیکرد ، خب چنین محصولی که هنوز در داروخانه ها و مغازه ها پیدا نمیشود بر روی اینترنت بسیار پرمخاطب خواهد بود
  • هر محصول در بهترین کیفیت خود! خیلی از محصولات هستند که در بازار فراوان است اما بهترین کیفیت و یا نمونه اصلی آن یافت نمیشود! مثلا عسل! عسل در هر مغازه ای پیدا میشود اما هر عسلی واقعا همان عسل طبیعی است که خرس با آن تعذیه میکند؟!!! خب وقتی شما بتوانید محصولی را در بهترین کیفیت خود عرضه کنید مطمئنا موفق خواهید شد

 

و بازهم تاکید میکنم برای شمایی که پول زیادی برای سرمایه گذاری ندارید و میخواهید محصولات تان با احتمال بالاتری فروش داشته باشد باید محصولاتی را انتخاب کنید که حس نیاز در فرد ایجاد میکند ، محصولی که وقتی بنرش در میان چند بنر تبلیغاتی قرار میگیرد مشتری جذب محصول شما شود…

 

 

 

 

این مطلب برایتان مفید بود؟ به آن امتیاز بدهید
  • امتیاز این مطلب
۴.۷
درحال ارسال
امتیاز کاربر ۰ (۰ رای)
ممکن است شما دوست داشته باشید